Informacja o taryfie:
dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Solec Kujawski
Zgodnie z art. 24e ust. 3 ustawy z dnia 07.06.2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę oraz zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2024 r. poz. 757, z późn. zm.) Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Solcu Kujawskim przedstawia taryfę dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na okres 3 lat zatwierdzoną decyzją Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku nr G.RZT.70.1.3.2024.OO.8 z dnia 13 czerwca 2024 r. (ogłoszenie na stronie BIP PGW Wody Polskie w dniu 19 czerwca 2024 r.), która obowiązuje od 27 czerwca 2024 r. przez okres 36 miesięcy na terenie Gminy Solec Kujawski.
Zbiorowe zaopatrzenie w wodę:
* Na podstawie art. 2 pkt. 13 uzzwoś
Opis taryfowych grup odbiorców usług (woda):
Lp. | Taryfowa grupa odbiorców usług | Charakterystyka taryfowej grupy odbiorców usług: |
---|---|---|
1. | Grupa I – stanowią ją gospodarstwa domowe, odbiorcy korzystający z lokali w budynkach wielolokalowych, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Są to odbiorcy rozliczani za ilość pobranej wody w oparciu o wskazania wodomierza głównego. | Woda pobierana do celów realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi oraz cele bytowe. |
2. | Grupa IR – stanowią ją gospodarstwa domowe, odbiorcy korzystający z lokali w budynkach wielolokalowych, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Są to odbiorcy rozliczani za ilość pobranej wody na podstawie przeciętnych norm zużycia wody (ryczałtu). | Woda pobierana do celów realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi oraz cele bytowe. |
3. | Grupa II – stanowią ją zakłady prowadzące działalność handlową, przemysłową, składową, transportową lub usługową oraz jednostki oświaty, jednostki ochrony zdrowia, jednostki opieki społecznej, budynki jednostek budżetowych, budynki użyteczności publicznej. Są to odbiorcy rozliczani za ilość pobranej wody w oparciu o wskazania wodomierza głównego. | Woda pobierana do celów poboru, uzdatniania i dostarczania wody. |
4. | Grupa IIR – stanowią ją zakłady prowadzące działalność handlową, przemysłową, składową, transportową lub usługową oraz jednostki oświaty, jednostki ochrony zdrowia, jednostki opieki społecznej, budynki jednostek budżetowych, budynki użyteczności publicznej. Są to odbiorcy rozliczani za ilość pobranej wody na podstawie przeciętnych norm zużycia wody (ryczałtu). | Woda pobierana do celów poboru, uzdatniania i dostarczania wody. |
5. | Grupa III – stanowią ją pozostali odbiorcy usług, nieobjęci I, IR, II oraz IIR Grupą. | Woda zużyta na cele w oparciu o art. 22 uzzw do zasilania publicznych fontann i na cele przeciwpożarowe oraz do zraszania publicznych terenów zielonych. Woda pobierana do celów poboru, uzdatniania i dostarczania wody. |
Zbiorowe odprowadzanie ścieków:
* Na podstawie art. 2 pkt. 13 uzzwoś
Opis taryfowych grup odbiorców usług (ścieki):
Lp. | Taryfowa grupa odbiorców usług: | Charakterystyka taryfowej grupy odbiorców usług: |
---|---|---|
1. | Grupa I – stanowią ją gospodarstwa domowe, odbiorcy korzystający z lokali w budynkach wielolokalowych, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Ilość odebranych ścieków z nieruchomości ustala się jako równą ilości pobranej wody w oparciu o wskazania wodomierza głównego. | Ścieki odprowadzane w związku z pobieraniem wody do celów realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi (ścieki socjalno-bytowe) |
2. | Grupa IR – stanowią ją gospodarstwa domowe, odbiorcy korzystający z lokali w budynkach wielolokalowych, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Ilość odebranych ścieków z nieruchomości ustala się jako równą ilości pobranej wody na podstawie przeciętnych norm zużycia wody (ryczałtu). | Ścieki odprowadzane w związku z pobieraniem wody do celów realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi (ścieki socjalno-bytowe) |
3. | Grupa II – stanowią ją zakłady prowadzące działalność handlową, przemysłową, składową, transportową lub usługową oraz jednostki oświaty, jednostki ochrony zdrowia, jednostki opieki społecznej, budynki jednostek budżetowych, budynki użyteczności publicznej. Ilość odebranych ścieków z nieruchomości ustala się jako równą ilości pobranej wody w oparciu o wskazania wodomierza głównego. | Ścieki odprowadzane w związku z pobieraniem wody do celów poboru, uzdatniania i dostarczania wody (ścieki przemysłowe). |
Stawki opłat za przekroczenie warunków prowadzania ścieków przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych:
Dokumenty dotyczące aktualnych taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków:
Odnośnik do decyzji:
Odnośnik do strony BIP Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie:
INFORMACJA O POPRZEDNIEJ TARYFIE
Taryfa obowiązująca od dnia 08.05.2021 do 26.06.2024 roku
Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Solcu Kujawskim uprzejmie informuje swoich Klientów, że Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku reprezentujący Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie – organ regulacyjny decyzją nr GD.RZT.70.40.220.2021.D.KR z dnia 7 kwietnia 2021 r. zatwierdził taryfę dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Solec Kujawski.
Taryfa wchodzi w życie w dniu 08.05.2021r. i obowiązywać będzie przez okres 3 lat (36 miesięcy).
Odnośnik do decyzji:
Decyzja nr GD.RZT.70.40.220.2021.D.KR
Odnośnik do strony BIP Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie:
https://wodypolskie.bip.gov.pl/rzgw-w-gdansku-taryfy/decyzja-nr-gd-rzt-70-40-220-2021-d-kr.html
Regulamin dostarczania wody:
Załacznik do uchwały Nr XLI/323/22 Rady Miejskiej w Solcu Kujawskim z dnia 18 lutego 2022 r.
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Miasta i Gminy Solec Kujawski
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę, przeznaczoną do spożycia przez ludzi, za pomocą urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą urządzeń kanalizacyjnych, na terenie Gminy Solec Kujawski.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 r. poz. 2028).
Rozdział 2
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków
§ 3.Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek:
1) zapewnienia ciągłości i bezawaryjnego dostarczania wody do nieruchomości, dla której została zawarta umowa, zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi przyłączenia do sieci:
- w ilości 0,2 m3 na dobę,
- o odpowiednim ciśnieniu nie mniejszym niż 0,1 MPa,
- o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi i o parametrach nieprzekraczających wartości:
– liczba progowa smaku – akceptowalna przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian;
– liczba progowa zapachu – akceptowalna przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian;
– barwa – akceptowalna przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian;
– mętność – akceptowalna przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian;
– ph – w granicach 6,5 – 9,5;
– przewodność elektryczna do 2 500 µS/cm;
– jon amonowy do 0,5 mg/l;
– ogólna liczba mikroorganizmów w temp. 22ºC bez nieprawidłowych zmian;
– liczba Escherichia coli 0 jtk/100ml;
– liczba enterokoków kałowych 0 jtk/100ml.
2) zapewnienia ciągłości i bezawaryjnego odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych z nieruchomości, dla której została zawarta umowa, w oparciu o wydane warunki przyłączenia do sieci kanalizacyjnej;
- w ilości nie mniejszej niż 0,2 m3 na dobę;
- o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi przepisami i obowiązującą umową o odprowadzanie ścieków;
3) niezwłocznego reagowania na zgłoszone reklamacje; 4) uprzedzenia odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty o przewidywanych zakłóceniach w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków..
Rozdział 3
Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 4.1. Umowa o świadczenie usług zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym, a odbiorcą usług, zawierana jest na pisemny wniosek odbiorcy usług.
2. W terminie do 14 dni od dnia złożenia przez przyszłego odbiorcę usług wniosku o zawarcie umowy, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne sporządza i przedkłada przyszłemu odbiorcy usług projekt umowy o zaopatrzenie w wodę (i) lub odprowadzanie ścieków.
3. Umowa, o której mowa w ust. 1, może zostać zawarta w lokalu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego lub poza nim. W przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, odbiorcy usług będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od takiej umowy w terminach i zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287).
Rozdział 4
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 5. Rozliczenia za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków dokonywane są w oparciu o ceny i stawki opłat określone taryfie oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.
§ 6.1. Odczyt wodomierzy: głównego, dodatkowego, lokalowego, w punkcie czerpalnym na ujęciu własnym wody lub urządzenia pomiarowego następuje w okresach rozliczeniowych, określonych w umowie.
2. Odczyt wodomierzy dokonywany jest zdalnie lub przez osobę reprezentującą przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne .
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może dopuścić, z przyczyn dotyczących odbiorcy, i nie częściej niż dwa razy do roku, podanie odczytu przez odbiorcę.
§ 7. Wodomierz na ujęciu własnym wody służy do prawidłowego określenia ilości ścieków odprowadzanych przez odbiorcę usług.
Rozdział 5
Warunki przyłączania do sieci
§ 8.1. Wydanie warunków przyłączenia do sieci następuje na podstawie pisemnego wniosku składanego przez podmiot ubiegający się o przyłączenie.
2. Wniosek o wydanie warunków przyłączenia poza informacjami, o których mowa w art. 19a ust. 4 ustawy może zawierać:
1) numer telefonu,
2) adres poczty elektronicznej,
3) wskazanie rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
4) wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody lub odprowadzania ścieków,
5) w przypadku wystąpienia w imieniu podmiotu ubiegającego się o przyłączenie przez pełnomocnika – pisemne upoważnienie wnioskodawcy dla pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa.
§ 9. Po złożeniu wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci i pisemnym potwierdzeniu daty jego złożenia, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje kwalifikacji terminu jego rozpoznania i wydaje warunki bądź odmawia ich wydania, w terminach określonych w ustawie.
§ 10. W przypadku stwierdzenia przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, że złożony wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci nie zawiera co najmniej wszystkich informacji, o których mowa w art.19a ust. 4 ustawy, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje pisemnie podmiot ubiegający się o przyłączenie o zakresie i terminie uzupełnienia wniosku.
§ 11. Warunki, o których mowa w § 9, określają, co najmniej:
1) miejsce i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci,
2) maksymalną ilość wody dostarczanej do nieruchomości,
3) maksymalną ilość ścieków odprowadzanych z nieruchomości, ich rodzaj,
4) okres ważności,
5) załącznik graficzny.
§ 12. Odmowa wydania warunków przyłączenia do sieci następuje w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem i przekazywana jest wnioskodawcy w terminie określonym w ustawie.
Rozdział 6
Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 13.1. Dostęp do usług wodociągowo-kanalizacyjnych uzależniony jest od:
1) istnienia urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych albo ujęcia realizacji takich urządzeń w wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego;
2) możliwości technicznych urządzeń przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wynikających z technologii dostarczania wody i odprowadzania ścieków, przez co rozumie się faktyczne możliwości pozyskania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wody nadającej się do spożycia przez ludzi lub jej dostawy w wymaganej ilości i minimalnym ciśnieniu, jak również możliwości odbioru i oczyszczania ścieków.
2. Ustala się następujące techniczne warunki określające możliwość dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych:
1) przyłącza wodociągowe należy wykonać z materiałów posiadających dopuszczenie do stosowania w budownictwie, atesty higieniczne zezwalające na kontakt z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi oraz z materiałów odpornych na działanie warunków gruntowych, a w szczególności na działania substancji znajdujących się w gruncie;
2) średnicę przyłącza wodociągowego należy dobierać w oparciu o przepływ obliczeniowy wody do budynku/obiektu;
3) przyłącza wodociągowe należy wyposażyć w zawór/zasuwę odcinającą przepływ wody, umieszczone możliwie najbliżej miejsca włączenia przyłącza do sieci wodociągowej;
4) przebieg przyłącza wodociągowego należy prowadzić najkrótszą, bezkolizyjną trasą;
5) przyłącza kanalizacyjne należy wykonać z materiałów zapewniających jego szczelność, wytrzymałość mechaniczną, odporność na korozję chemiczną i ścieranie, należy stosować materiały dopuszczone do stosowania w budownictwie;
6) przyłącze kanalizacyjne powinno odprowadzać ścieki do przewodu kanalizacyjnego trasą o możliwie najkrótszych i prostych odcinkach, zmiany kierunku i spadki przyłącza kanalizacyjnego powinny być realizowane w studzienkach rewizyjnych i inspekcyjnych;
7) zagłębienie przyłączy w gruncie powinno uwzględniać strefę przemarzania gruntu i zabezpieczenie przed możliwością uszkodzenia od obciążeń zewnętrznych;
8) szczegółowe techniczne warunki dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych są ustalane każdorazowo przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w warunkach przyłączenia do sieci, o których mowa w Rozdziale 5 niniejszego Regulaminu.
3. Osoby zainteresowane przyłączeniem do sieci mogą uzyskać informacje o dostępności usług w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym, które zapewnia wgląd w mapy i dokumentację techniczną istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz plany rozbudowy tych sieci.
§ 14.1. Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w konkretnym przypadku wyznaczają:
1) warunki przyłączenia,
2) umowa o przyłączenie,
2. Każda nieruchomość powinna być przyłączona do sieci jednym, odrębnym przyłączem wodociągowym lub kanalizacyjnym.
Rozdział 7
Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odbioru wykonanego przyłącza
§ 15.1. Określony w warunkach przyłączenia odbiór końcowy, a także ewentualne próby i odbiory częściowe przeprowadzane są przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron, na podstawie pisemnego zgłoszenia próby/odbioru, złożonego w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed przystąpieniem do planowanych prac.
2. Odbioru przyłącza dokonuje się przed zasypaniem przyłącza. Odbiór prac ulegających częściowemu zakryciu (zasypaniu) podmiot przyłączany jest zobowiązany zgłaszać przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu przed zakryciem (zasypaniem).
3. Po dokonaniu pozytywnego odbioru technicznego i zawarciu umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków następuje montaż przyrządów pomiarowych.
4. Włączenie dopływu wody z sieci wodociągowej lub włączenie odbioru ścieków do sieci kanalizacyjnej, dokonywane jest przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne niezwłocznie po dokonaniu montażu przyrządów pomiarowych.
§ 16.1. Dokumentem potwierdzającym odbiór przyłącza jest protokół odbioru technicznego przyłącza.
2. Protokół odbioru technicznego przyłącza zawiera, co najmniej:
1) datę odbioru,
2) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (wodociągowe, kanalizacyjne), średnicy przyłącza, materiałów i długości przyłącza, rodzaju odprowadzanych ścieków dla przyłącza kanalizacyjnego,
3) wykaz osób uczestniczących w odbiorze,
4) adres nieruchomości, do której wykonano podłączenie,
5) podpisy osób uczestniczących w odbiorze.
3. Protokół odbioru przyłącza stanowi potwierdzenie prawidłowości jego wykonania i upoważnia odbiorcę do złożenia pisemnego wniosku o zawarcie umowy o świadczenie usług.
Rozdział 8
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków
§ 17.1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek poinformowania odbiorców o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty, w tym w szczególności w drodze obwieszczeń i informacji na stronie internetowej przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, z wyprzedzeniem co najmniej 7 dniowym.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek poinformować odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile przewidywany czas ich trwania przekracza 12 godzin.
3. W przypadku budynków wielolokalowych, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może o zdarzeniach wskazanych w ust. 2 poinformować właściciela lub zarządcę budynku nieruchomości oraz osoby korzystające z lokali, z którymi przedsiębiorstwo zawarło umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
4. W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować o tym fakcie odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody.
Rozdział 9
Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 18. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane do udzielania odbiorcom usług oraz innym zainteresowanym podmiotom wszelkich istotnych informacji dotyczących świadczenia usług wodociągowo-kanalizacyjnych, w tym w szczególności dotyczących:
1) prawidłowego sposobu wykonywania przez odbiorcę usług umowy o zaopatrzenie w wodę (i) lub odprowadzanie ścieków;
2) występujących zakłóceń w dostawach wody lub w odprowadzaniu ścieków, w tym o planowanych przerwach w świadczeniu usług;
3) występujących awarii urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.
§ 19.1. Każdy odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących sposobu wykonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne umowy, w szczególności ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości naliczonych opłat za te usługi.
2. Reklamacja może być składana w dowolnej formie (ustnie, telefonicznie, mailowo, pisemnie, itp.), po powzięciu informacji o wystąpieniu zdarzenia stanowiącego podstawę jej złożenia.
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej wpływu do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
§ 20. W siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego udostępnia się:
1) aktualnie obowiązujące na terenie Gminy Solec Kujawski taryfy za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków;
2) „Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków”, obowiązujący na terenie Gminy Solec Kujawski;
3) wyniki ostatnio przeprowadzanych analiz jakości wody;
4) aktualny wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w art. 21 ust. 7 Ustawy.
Rozdział 10
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 21.1. Punktami przeznaczonymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci wodociągowej są hydranty przeciwpożarowe lub inne miejsca uzgodnione z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym.
2. Jednostki straży pożarnej gaszące pożar i dokonujące poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego są zobowiązane do:
1) powiadamiania przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego o miejscach pożarów, niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszeń, nie później niż dzień po zaistnienia pożaru,
2) przekazywania przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu danych o ilości wody pobranej z sieci do gaszenia pożaru.
3. Rozliczenia za wodę pobraną na cele wskazane w ust. 2, dokonywane są na podstawie danych o ilości zużytej wody otrzymanych od jednostki straży pożarnej oraz taryfy przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
§ 22.1. Jeżeli odbiorca pobiera wodę wspólnym przyłączem wodociągowym na cele gospodarcze i cele przeciwpożarowe, to w przypadku gdy obliczeniowy przepływ przeciwpożarowy jest większy od obliczeniowego przepływu gospodarczego, odbiorca jest zobowiązany do zwrotu przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu różnicy kosztów między wodomierzem głównym a wodomierzem zespolonym (sprzężonym).
2.Postanowień ust. 1 nie stosuje się, jeśli odbiorca usług rozdzieli instalacje wodociągowe w budynku umożliwiające odrębne opomiarowanie.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne pokrywa koszty wodomierza głównego.